Läxa !!!

Jag målade mina naglar nyss, vart rött. Jag är ganska stålt över mejsjälv för att jag har lyckats att få mina naglar likalånga typ o ganska långa ärom allihop oxå. Men nu ska jag snart stänga av denhär dumburken och lägga mej ner i sängen och göra läxa, ska läsa boken yatzy, inte så verst bra tkr jag men har ju inte hunnit komma in i den riktigt änn, får väll hoppas på att den blir bättre sen, förhoppningsvis redan efter några sidor för min skull. men nu ska jag gå ner och göra te som jaghar sagt hela dan att jag ska göra men inte lyckats med.




 
Dag Vidar flyttar hos en ny fosterfamilj i mitten på terminen i    årskurs tio. Han har ett mörkt förflutet bakom sig, men läsaren får inte veta vad det som har hänt i hans liv förrän långt senare. Dag överraskas av sin nya familjs vänlighet. Den nya mamman verkar att fullständigt lita på honom och vill att han delar rum med hennes egen son - den tioårige Gustav. Lille Gustav är förtjust i sin nye store brorsa, och det irriterar Dag enormt. Han vill inte bli älskad, han vill inte att folk litar på honom, han tror inte på någon framtid, han vill bara att folk ska låta honom vara. I den nya skolan träffar han en tjej, svartklädd, arg, med piercing i tungan... Kommer Dags förflutna att hinna ikapp honom? Kan folk känna sig säkra i hans sällskap?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0